Tacòmetre Digital per a Harley Davidson Sportster (Part 1 - Introducció)
25 Mar 2016 - 0 CommentsA l’hora de conduir un vehicle a tots ens venen al cap com a mínim un parell d’indicadors bàsics que ens donen una idea de la velocitat i de les revolucions (rpm) del motor. En camions o cotxes és habitual trobar molta més informació al quadre d’instruments, però, en una moto, generalment per motius d’espai, això va una mica més comprimit. Si bé hi ha models que incorporen els dos rellotges de velocitat i rpm, alguns els fusionen i passen a tenir un rellotge de rpm i un LCD on es mostra la velocitat.
Quan passem a motos més econòmiques o a motors que no es revolucionen molt, la cosa es simplifica bastant. Els indicadors d’una Harley Davidson Sportster són molt bàsics. Consten d’un rellotge on s’indica la velocitat, uns quants testimonis lluminosos (benzina, avís d’error de motor,…) i un petit display LCD per mostrar els km totals, dos parcials i l’hora.

L'electrònica era una cosa pendent a la meva checklist així que vaig proposar-me anar per feina. Com bàsicament tot el que he aprés prové del codi obert / programari lliure (open source en anglés) i gràcies al moviment cultural del coneixement lliure vaig decidir fer aquest blog per retornar a la comunitat tot allò que he aprés.
Dividiré aquest projecte en 15 parts, on aniré introduint els passos que he seguit, els circuits i esquemàtics, els codis, els dissenys, etc.
Part 1 - Introducció
Part 2 - Bus de dades i sensors
Part 3 - Harley Davidson i SAE J1850 VPW
Part 4 - Missatges al bus
Part 5 - Anàlisi del mercat
Part 6 - Disseny i funcions
Part 7 - Components
Part 8 - Esquemàtic i BOM
Part 9 - Disseny de la PCB
Part 10 - Evolució dels prototips
Part 11 - Codi font i llibreries
Part 12 - Disseny de la carcassa i suports
Part 13 - Cablejat i instal·lació a la moto
Part 14 - Resultat final i vídeos
Part 15 - Problemes durant el projecte i millores
(1) No us ha passat mai d'anar en 5ena i voler pujar una marxa més?