Canvi del disc del fre d'una Vespa PX 125
08 Aug 2016 - 0 CommentsDesprés de 35000 km i una qualitat de frenada bastant pobre, ja és hora de canviar el disc del fre de la Vespa PX125 (2007). Aprofitarem també per canviar les pastilles i el líquid del fre.

Començarem per desmuntar la roda davantera mitjançant els 5 cargols que es poden veure a la imatge inferior esquerra. Tot seguit traurem la tapa de goma de l’eix de la roda que amaga la femella. Abans de res, traurem el passador i d’aquesta manera alliberarem la tapa de la femella.

Amb un got HEX del 22 procedirem a afluixar la femella ajudant-nos del fre davanter. Premerem la maneta del fre i afluixarem la femella en el sentit contrari a les agulles del rellotge (regla de la mà dreta).

Un cop afluixat, ja podrem desmuntar la pinça del fre mitjançant els dos cargols indicats a les figures inferiors. En aquest punt també podrem aprofitar per canviar les pastilles del fre.


Amb això ja podrem desmuntar el cub de la roda davantera i ens quedarà l’eix a la vista. Podrem aprofitar per netejar el greix antic i afegir-n’hi de nou.
Per desmuntar el disc del fre, bàsicament afluixar els 5 cargols indicats a les imatges inferiors amb una clau allen del 4. Si la feina es complica, sempre podeu fer servir 3en1 o WD40.

Un cop tingueu el cub separat dels disc, aprofiteu per netejar-ho.
Ara toca fer l’operació a la inversa. Instal·larem el nou disc del fre. Recordeu que per evitar passar els caps i per assegurar que el disc no s’afluixi amb els kilòmetres, el parell de collament del disc al cub és de 5-6 Nm.
Posarem greix a la part interna del cub, evitant tocar el disc, i l’instal·larem un altre cop a l’eix davanter. Col·locarem la pinça del fre i fixarem els cargols a un parell de collament de 20-25 Nm. Tot seguit col·locarem la femella a l’eix i aplicarem un parell de collament de 60-100 Nm. A continuació posarem la tapa de la femella i el seu passador. Finalment només faltarà tornar a col·locar la roda davantera i collar els 5 cargols a 20-27 Nm.